Van vloed naar eb - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van thijsenjolanda - WaarBenJij.nu Van vloed naar eb - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van thijsenjolanda - WaarBenJij.nu

Van vloed naar eb

13 September 2014 | Verenigde Staten, Page

Het is inmiddels alweer een week geleden dat we de auto hebben opgehaald en vetrokken zijn vanuit San Francisco. De tijd gaat erg snel!

Afgelopen zondag zijn we begonnen aan de Highway 1; een van de mooiste kustroutes ter wereld en wij kunnen dat beamen. Mooie uitzichten, ruige zee en we hebben zelfs in de verte walvissen gezien. Vervolgens hebben we het water verlaten en zijn we richting Death Valley gereden. Wat een hitte en een droogte, maar zeker indrukwekkend! Voor de fans van Gerard Depardieu: het zou kunnen dat wij figuranten zijn in zijn nieuwste Russische film.... Gerard stond met zijn personeel een film op te nemen in Death Valley.

Van de ene droogte naar de andere droogte kwamen wij genoeg opgedroogde Amerikanen tegen in het casino van ons hotel in Las Vegas. Dit was echt een casino wat je kent vanuit de film. Leuk om dit eens in het echt te zien! Je moet er niet te lang zitten, want dan wordt je gek van alle verschillende geluiden van de gokkasten en de verschillende muziekstijlen van de aanwezige restaurants.

Vanuit Las Vegas zijn we vertrokken richting Williams en hebben een stuk van de Route 66 gereden. In Wiliams hebben we in een echte jaren 60 diner een Amerikaanse burger gegeten. Leuke sfeer en een goede burger!
Toen kwam het echte werk en hebben we de Grand Canyon bezocht. Inderdaad; hij is best groot en indrukwekkend!

Ook vandaag hadden we een topper: Antilope Canyon. Gezandstraald en al kwamen we daar aan. We zaten namelijk in een open auto en de weg was niet echt verhard. Dat mocht de pret niet drukken, want wat was dat mooi. We bleven maar foto's maken!

We zitten nu in Page (een Indianenstadje in een prachtige omgeving) en gaan morgen nog wat meer van die omgeving bekijken en daarna door naar Monument Valley.

Jullie lezen het; we vervelen ons hier enorm...

Groeten vanuit onze wigwam,

Uch!

T&J

• 14 September 2014 - 16:49

Saskia:

Super leuk om weer mee te reizen!! Super mooie foto's. Enjoy!

• 15 September 2014 - 18:50

Evelien:

Mooie foto's, leuk alles weer te zien!
    Ik zie dat jullie de Amerikaanse mode en de Amerikaanse standaard maat qua eten ook al hebben ontdekt.
    Al aan de rootbeer gezeten?? Moet je zeker proberen!