San Francisco - Reisverslag uit Financial District, Verenigde Staten van thijsenjolanda - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit Financial District, Verenigde Staten van thijsenjolanda - WaarBenJij.nu

San Francisco

06 September 2014 | Verenigde Staten, Financial District

San Francisco

Na talloze verontruste berichten vanuit Nederland is hier dan onze eerste blog vanuit de US.
We hebben er bijna een week San Francisco opzitten en gaan morgen de auto ophalen en de stad (en ons appartement met dakterras) verlaten.

Maar eerst willen we jullie laten weten wat we de afgelopen week zoal gedaan hebben.

Ten eerste: vooral bijkomen van de jetlag en de daarbij behorende kwalen... Na een paar dagen waren we al aardig gewend aan het nieuwe ritme en hebben we de verschillende wijken van de stad ontdekt.
SF heeft veel verschillende wijken die elk hun eigen karakter hebben, en dat zorgt voor een bonte mengelmoes aan mensen op straat. Zo hebben we Mission bezocht (Zuid Amerikaanse wijk), Castro (gay wijk), Fisherman's Wharf (toeristenwijk; vreselijk) en zijn we met de boot naar Sausalito gevaren (ook veel toeristen, maar ook veel bejaarden).

Uiteraard hebben we ook de Golden Gate Bridge en Alcatraz bezocht. En net als in Goes ook op zaterdag naar de weekmarkt van San Francisco geweest waar de farmers uit de regio hun eigen producten komen verkopen. Erg leuke sfeer!

De afgelopen week was vooral erg relaxed en hadden ook voldoende tijd om op een bankje mensen te kijken. Dit kun je hier namelijk wel. Wat ons ook is opgevallen dat er op elke hoek van de straat een Starbucks zit en een gestoorde zwerver. Er zijn hier heel veel zwervers: de een schreeuwt in het rond ( voordeel; je hoort ze van ver aankomen) en de ander loopt met zijn broek op de enkels naar mensen te spugen... Tja...

En tot slot nog het weer: elke dag begint met bewolking, die vervolgens eind van de ochtend wegtrekt. Dan is het tot een uur of 4 zonnig en warm, waarna er een forse wind opsteekt die de boel weer flink afkoelt. Heeft ons de eerste dagen een paar keer goed beetgenomen als we om half 6 klappertandend naar de supermarkt liepen in een shirtje... Waarschijnlijk zullen we daar als we in Death Valley zijn weer met weemoed aan terug denken.

Morgen halen we de auto op en vertrekken we naar Monterey over de Pacific Coast Highway.

Bye bye,

T&J

• 07 September 2014 - 08:53

Renzo:

Ha, mooi en allerlei herinneringen komen boven... Dat wisselende weer hadden wij ook, het slaat snel om. Maar jullie gaan nog veel meer zien, de kustweg is de mooiste ter wereld, dus vertrek op tijd want bij iedere bocht wil je stoppen!

Hroeten en veel plezier!